Controle van de WHK-beschikking 2022

Zoals ieder jaar heeft ook nu weer de Belastingdienst de beschikking gedifferentieerde premie werkhervattingskas (WHK) naar de werkgevers gezonden. In deze beschikking staat vermeld welke WHK-premiepercentage u als werkgever per 1 januari 2022 gaat betalen voor de gedifferentieerde WGA- en ZW-premies. De premie is gebaseerd op de WGA- en Ziektewetuitkeringen van (ex)werknemers uit het jaar 2020 (het T-2 principe genoemd).


Waarom is een controle belangrijk?

De grondslagen voor de WHK-beschikking blijken in de praktijk foutgevoelig. Daarom is het van belang de WHK-beschikking te controleren op correctheid. Hierbeneden een aantal belangrijke controlepunten:

  • Kloppen de toegerekende uitkeringslasten ZW en WGA?
  • Kloppen de weergegeven premielonen?
  • Is de aangegeven sectorindeling correct?
  • Kloppen alle administratieve zaken zoals BSN-nummers
  • Wordt er rekening gehouden met het feit dat de werkgever ZW- en/of WGA- eigenrisicodrager is?
  • Ook een overgang van de onderneming door fusie of (administratieve) splitsing kunnen fouten in de hand spelen
  • Wordt de opslag/korting op basis van de correcte parameters berekend?

Classen Consultancy - Bron PiXaBay

 Belang van een controle

  • Het kan om veel geld gaan! Het financieel belang van een correcte uitvoering van de controle is groot;

  • Geeft inzage in de toerekenbare dossiers wat weer een voordeel heeft bij o.a. ZW-/WGA-eigenrsicodragen;

  • In de praktijk worden er regelmaat onjuistheden aangetroffen;

  • Advies op basis van de uitgevoerde controle ter beheersing van ZW-/WGA-schadelasten.

Classen Consultancy is gespecialiseerd in deze complexe materie en ondersteunt werkgevers bij de controle, uitvraag van specificatie(s) ZW-/WGA-lasten én uitvoering van een (mogelijke) bezwaarprocedure/correctie.


Termijn

Als werkgever heeft u (slechts) zes weken na dagtekening van de WHK-beschikking de tijd om bezwaar in te dienen!

Onderneem dus tijdig actie en schakel een specialist in. Laat een eerste controle kosteloos door Classen Consultancy uitvoeren.

Wij vertellen u graag hoe wij voor u te werk gaan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel direct met 06-29124334.


Gerelateerde dienstverlening Classen Consultancy:
Duurzame Inzetbaarheid / Verlagen van verzuimkosten / Uitvoering Sociale Zekerheid / ZW & WGA eigenrisicodragen

Laat Classen Consultancy transparant de WHK-controle uitvoeren 


Neem contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 - 29 12 43 34 zodat we samen kunnen kijken wat Classen Consultancy voor u kan betekenen.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

Contact gegevens

Classen Consultancy BV

Bezoek en postadres:
Van Laerstraat 21
5921 JG Venlo

E-mail info@classenconsultancy.nl
Website www.classenconsultancy.nl

Kamer van Koophandel 72624159

BTW NL 859178043B01

Social Media

Twitter
Facebook
Google+
LinkedIn

 

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 18:00 uur.

 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden van Classen Consultancy zijn hier te downloaden.

 

Privacy statement

In het privacystatement van Classen Consultancy is vastgelegd hoe wij, conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming, omgaan met de verwerking van persoonsgegevens.